Indywidualna pomoc wspierająca harmonijny rozwój i pełny potencjał Twojego dziecka

OFERTA

LOGOPEDA

Podczas diagnozy logopedycznej dokładnie analizuję wszystkie aspekty związane z rozwojem mowy i komunikacji dziecka. Rozpoczynam od szczegółowego wywiadu z rodzicem, który pozwala zrozumieć tło i ewentualne trudności. Następnie oceniam budowę i sprawność narządów artykulacyjnych, takich jak język, wargi i podniebienie. Sprawdzam również, jak dziecko rozumie i tworzy wypowiedzi słowne, oceniam poprawność artykulacji oraz sposób wymawiania poszczególnych głosek. W razie potrzeby analizuję funkcje oddechowe i fonacyjne, a także poziom słuchu fonemowego.

Jeśli podczas diagnozy zauważę potrzebę dodatkowej konsultacji, kieruję do odpowiednich specjalistów, takich jak fizjoterapeuta, ortodonta, laryngolog czy neurolog. Wszystkie te działania pozwalają mi opracować indywidualny plan terapeutyczny, dostosowany do potrzeb dziecka.

Terapia logopedyczna

W terapii zajmuję się kształtowaniem komunikacji językowej i społecznej, usuwaniem wad wymowy, usprawnianiem aparatu artykulacyjnego oraz kształtowaniem poprawnej mowy. Pomagam również w wykształceniu mowy w przypadku jej braku (opóźniony rozwój mowy) lub utraty. Swoją opieką obejmuję dzieci z autyzmem, dyslalią (wadami wymowy),  afazją dziecięcą,  jąkające się oraz z innymi zaburzeniami mowy i komunikacji.

Program terapii opracowuję indywidualnie dla każdego dziecka, dostosowując go do jego potrzeb i możliwości. W trakcie zajęć wykorzystuję wysokiej jakości pomoce, które są przyjazne dla dziecka, takie jak gry, karty, zabawki, puzzle czy układanki. W razie potrzeby stosuję również specjalistyczne narzędzia, takie jak szpatułki, wibratory czy masażery. Wszystkie pomoce są starannie dobrane, aby wywoływały pozytywne wrażenia i zachęcały dziecko do aktywnej pracy podczas terapii.

Diagnoza i terapia miofunkcjonalna

Mioterapia funkcjonalna obejmuje ocenę i korygowanie takich obszarów jak: oddychanie, pozycja spoczynkowa języka i warg, połykanie, gryzienie, żucie, a także postawę ciała i zgryz.

Dla kogo jest terapia miofunkcjonalna?
Terapia skierowana jest do osób z:

  • nieprawidłowym oddychaniem (torem ustnym),
  • nieprawidłową pozycją języka w spoczynku,
  • trudnościami w połykaniu, żuciu i gryzieniu,
  • wadami zgryzu,
  • chrapaniem, bruksizmem, czy napięciem w stawie skroniowo-żuchwowym,
  • skróconym wędzidełkiem językowym,
  • wadami wymowy.

Na czym polega terapia miofunkcjonalna?
Terapia miofunkcjonalna opiera się na precyzyjnych ćwiczeniach mięśni jamy ustnej, warg i języka oraz na poprawie funkcji oddychania, żucia, gryzienia i połykania. W procesie terapii szczególną uwagę zwracam na korekcję postawy ciała, stabilizację żuchwy i usprawnianie pracy różnych grup mięśniowych.

Dlaczego warto?
Nieprawidłowe funkcje miofunkcjonalne mogą wpływać na zgryz, mowę i ogólny rozwój twarzoczaszki. Terapia miofunkcjonalna pozwala przywrócić równowagę mięśniową i ukształtować prawidłowe wzorce, które dziecko czy dorosły mogą stosować w codziennym życiu.

Indywidualny program terapii oraz zastosowanie specjalistycznych ćwiczeń i narzędzi pomagają osiągnąć trwałe efekty i poprawę funkcjonowania.

Terapia ręki

Diagnoza i terapia ręki

Prawidłowy rozwój i funkcjonowanie kończyn górnych odgrywa kluczową rolę w życiu dziecka. Sprawne ręce umożliwiają rozwój umiejętności samoobsługowych, takich jak ubieranie się czy jedzenie, a także rysowanie, pisanie i wiele innych codziennych aktywności. Dzięki temu dziecko staje się bardziej samodzielne i niezależne.

Podczas terapii ręki skupiam się na wspieraniu prawidłowej funkcji całej kończyny górnej, uwzględniając zarówno precyzyjne ruchy dłoni, jak i współpracę z resztą ciała. Dobieram ćwiczenia i metody indywidualnie do potrzeb oraz możliwości każdego dziecka, aby skutecznie wspierać jego rozwój.

Celem terapii jest nie tylko poprawa motoryki małej, ale także zwiększenie pewności siebie i radości z samodzielnego wykonywania codziennych czynności. W trakcie zajęć wykorzystuję różnorodne narzędzia i techniki, które czynią ćwiczenia angażującymi i przyjemnymi dla dziecka.

Trening grafomotoryczny

Diagnoza sprawności grafomotorycznej dziecka

Diagnoza gotowości do pisania

Ćwiczenia grafomotoryczne są niezwykle ważnym etapem w przygotowaniu dziecka do nauki pisania – umiejętności, która staje się kluczowym zadaniem w pierwszych klasach szkoły podstawowej. Pisanie to nie tylko staranne kreślenie liter, ale również poprawność gramatyczna, ortograficzna i stylistyczna. Dla dzieci jest to duże wyzwanie, ponieważ wymaga od nich jednoczesnego odtwarzania znaków graficznych i automatyzacji całego procesu.

Zanim dziecko zacznie pisać literki i prawidłowo trzymać narzędzie pisarskie, konieczne jest rozwijanie sprawności manualnej. Właśnie temu służą ćwiczenia grafomotoryczne, które wspierają rozwój takich umiejętności jak prawidłowy ruch dłoni, precyzja, szybkość, koordynacja wzrokowo-ruchowa oraz kinestetyczna.

W swojej pracy skupiam się na indywidualnym dostosowaniu ćwiczeń do potrzeb dziecka. Wykorzystuję różnorodne techniki, które nie tylko korygują błędy w rysowaniu czy pisaniu, ale również rozwijają małą motorykę i koordynację wzrokowo-ruchową. Dzięki temu dziecko nie tylko przygotowuje się do pisania, ale także staje się bardziej pewne siebie i czerpie radość z tworzenia.

Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania®

Celem tej metody jest nauka czytania i poprawnej mowy.

Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania® (nauka czytania metodą sylabową – nauka czytania metodą krakowską)

W ostatnich latach coraz częściej obserwuje się, że dzieci w wieku zerówkowym lub starszym mają trudności z nauką czytania. Prowadzi to często do narastającej frustracji i niechęci do dalszej edukacji. Jak zauważa prof. Jagoda Cieszyńska, opanowanie umiejętności czytania przed rozpoczęciem nauki w pierwszej klasie może znacznie ułatwić dziecku przystosowanie się do nowego środowiska szkolnego. Dzięki temu może ono skupić się na innych wyzwaniach, jakie stawia szkoła, a także budować pozytywną samoocenę.

Na czym polega metoda symultaniczno-sekwencyjna?

Metoda symultaniczno-sekwencyjna, stworzona przez prof. Cieszyńską, opiera się na nauce czytania sylabami. Jej nazwa wynika z zaangażowania obu półkul mózgowych w proces nauki – mechanizmów symultanicznych, związanych z prawą półkulą, oraz sekwencyjnych, odpowiadających lewej półkuli. Proces nauki składa się z trzech kluczowych etapów: powtarzania, rozumienia i nazywania sylab. Dzięki jasnej strukturze i różnorodnym materiałom dydaktycznym, metoda ta wspiera rozwój takich umiejętności, jak analiza i synteza wzrokowa oraz słuchowa, koncentracja uwagi czy logiczne myślenie.

Kiedy zacząć naukę?

Metoda symultaniczno-sekwencyjna jest odpowiednia dla dzieci w każdym wieku. Rozpoczęcie nauki powinno być jednak dostosowane do indywidualnych możliwości i potrzeb dziecka, aby przyniosło najlepsze efekty.

Dla kogo jest przeznaczona?

Metoda ta sprawdza się zarówno u dzieci rozwijających się prawidłowo, jak i u tych, które zmagają się z trudnościami, takimi jak opóźniony rozwój mowy czy niższy poziom sprawności intelektualnej. Jest to uniwersalne narzędzie wspierające rozwój umiejętności czytania i uczenia się.

W Skrzydłach Terapii rozwój dziecka staje się naszą wspólną misją!